Dead-guys tribute starring: Queen

god kväll, det är söndag idag, men inte vilken vanlig söndag som helst, det är även farsdag! Detta har jag och min pappa firat med en god middag! Om ett tag ska vi dessutom äta blåbärspaj. :D

Igår ställde min kära vän Hannah en fråga till mig, "vilken död kändis skulle du vilja väcka till liv och få prata med i en timme?" Mina första svar var känds historiska personer som Cleopatra, Da Vinci eller kanske Hitler, tänk vilka intressanta samtal man kunnat föra med dessa människor.! Men Hannah syftade på kända sångare eller skådespelare, så jag fick omformulera mitt svar. Mina tankar gick direkt till Freddie Mercury, Queen's sångare som avled i lunginflammation i slutet av november 1991. Tragiskt att en sådan talanfull människa måste gå ur tiden "för tidigt". Queen har producerat 15 studioalbum och hela 6 livealbum, dvs 21 skivor! Det är inte dåligt! :D 

I varje fall, de kommande videorna är några av alla underbara Queen-låtar som alla borde höra!  (är det bara jag som tycler att Mercurys röst inte ser ut att höra till honom?)





tre videor får räcka så jag ger er min personliga favorit sist! Killer Queen, en av mina absoluta Queen-favoriter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0