Det här med att köra bil!

jag har övningskört ett tag nu och börjar ha ganska bra kontroll på bilen och så. Jag kör ganska bra för att ha övat så mycket som jag har, men idag fick jag en sjuklig sladd. Bilen snurrade runt på vägen och vände sig helt om så jag stod med bilens front mot det som innan sladden varit bakåt. det var första gången jag någonsin fick en sladd och genom hela sladden var jag lugn, ingen panik utan jag blir nästan orolig för mig själv, jag bara sitter där och funderar på vad jag ska göra nu. Bilen snurrar. jag frågar pappa och han är lika lugn och svarar att jag ska trycka in kopplingen, bilen stannar av och jag trycker på bromsen. Allt gick "bra". ingen skadad och inget trasigt. Jag kommer däremot ALDRIG köra nära högerkanten igen för det var det som satte igång hela cirkusen. Ett bakhjul för långt ut på kanten i en kurva.

Jag känner bara tacksamhet till den som kom på att man måste övningsköra, tänk om man inte övade utan bara släpptes ut själv i trafiken. DET om något skulle vara livsfarligt!

Nu har jag haft nog med äventyr för en hel vecka tror jag så jag ska bara kolla twitter och sedan, off to bed! :P



Jag gillade nog de här glasögonen endå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0