Bandsläpp från P&L

God dag, sorry aubout the crappy update, but i've not been feeling so very well lately.

Anyhow, nu ska jag informera.

Jag är här idag endast för er! För att informera er opm att P&L har släppt nya band. Bl.a Lily Allen och Thomas Di leva (haha) Massa andra också, inga jag lyssnar på speciellt dock. ;) ni får hela listan HÄR!

i promise u one more update today. Maybe later though. ;D  

Tyskland!

fy vilket underbart land det verkar vara! Klockrent språk och haha, de roligaste skvallertidningarna jorden skådat! Hur vet jag det då?
Jo, idag läste jag en tysk tjej/skvaller tidning, jag har inte varit så road på länge!
Jag ska lätt flytta till tyskland när jag blir vuxen. Inte permanent kanske, men ett tag i varje fall. Om jag failar här hemma i Sverige så sticker jag dit. Tyskland. Underbart!!!

Nu hoppas jag att ni har en fortsatt fin kväll!

Pendulum

bara ett band som är nytt för mig, som jag tycker att ni borde kolla in!

video:


deras musik är väldigt electro inspirerad, men jag har börjat gilla även sånt. ;)
Bandet heter som överskriften säger: Pendulum och de ska spela på Pier Pressure till sommaren!

det var allt för idag!! :D

The summer is closing in

howdy mate, the summer is closing in on us, soon we will have sunny days on the beach and lovely concerts!

Hejsan hoppsan! Hur är det med er!?
Idag känner jag mig extra mycket musik och festivalsugen, något annat jag är sugen på är valborg! Sitta runt en lite mindre eld, med någon som spelar gitarr och allsång till dåliga (eller bra) låtar! Grilla korv och marshmallows och bara ha en underbar kväll! Det är min ultimata bild av valborg (lugna versionen).

källa: http://2.bp.blogspot.com/_fPIDCv73mgc/SBgV3jJJaeI/AAAAAAAACuc/Vno2pqYxxO0/s400/eld.jpg

Hur ska ni fira valborg?

todays youtube!

kul kul kuuul liv.

Fysik A är inte alls en rolig kurs. Jag förstår ju inte. Om jag ändå skulle förstå skulle det vara kul, men nu är det ju tyvärr inte så!!
BLÄ!

Bara för att JAG har en tråkig lektion framför mig ska NI få ett låttips!

Placebo med "Special Needs".

ni får den som youtube video:

The USED!!!

hahahahahahah!
Dog jag precis? JA!

The Used kommer till Pier Pressure nu till sommaren. Det är sant. Kolla deras hemsida om ni inte tror mig. Dagen blev precis lite bättre!!!!!

Jag älskar idag!

Jag ska se The USED!!!!!!!!

det står ganska stilla nu asså!

hejhej och god kväll!

Seriöst nu, det var superlänge sedan någon av "mina" festivaler släppte nya band!! Det står helt stilla på festivalfronten och det STÖR mig!

Jag vill att de ska släppa nya band jag kan få längta till. Nu när våren på riktigt kommit till min stad har min festival-längtan vaknat for real!!! min uppmaning till alla festivalarrangörer ute i världen (Sverige) blir alltsåå: Kom igen och fixa lite nya band!!!!! :D

Rammstein

Oh my, what have I done...

Rammstein, ett tyskt, perverst, metalband. hur kan jag, lilla mjuka emo-tjejen ngonsin få för mig att tycka om rammstein?
Bra fråga, men det gör jag i vilket fall! :O
Jag inte bara tycker om dem. Jag är småkär i dem!  
Huhu, min image blir förstörd av sånt här,men ajg kan inte hjälpa det. källa: http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.aspera.nu/tidning/aspera42/ola/rammstein-band.jpg&imgrefurl=http://www.aspera.nu/tidning/aspera42/ola/Rammstein.htm&usg=__ivdF5pPqY-02ECIYqx1KV0481HM=&h=600&w=900&sz=61&hl=sv&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=hrqX8ieZVeViNM:&tbnh=97&tbnw=146&prev=/images%3Fq%3Drammstein%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26rlz%3D1T4SUNA_svSE291SE292%26tbs%3Disch:1

Rammstein, var är det då jag gillar, jo. Förstår man tyska är detta band klockrent. Jag älskar texterna. De är sjukt bra, roliga och mörka. Ganska Snuskig humor, men den snuskiga humorn är den roligaste!! Musiken är väldigt catchy för att vara åt metal-hållet och det innehåller dessutom synth-inslag vilket jag inte alls brukar uppskatta. Jag tycker inte om metal alls i vanliga fall men detta är undantaget som bekräftar regeln tror jag.

Då till något som grämer mig.
Metaltown till sommaren. Rammstein kommer dit! Men no f-ing way att det är värt 1450kr för ETT ynka litet (förvisso skiiiiiiitbra) band. Det ställer jag inte upp på. Skulle jag vinna en 100 miljoner, okay då. Men inte annars!

Mitt tips till dig: Benzin! Youtuba! NU! 

Brauch keinen Freund
Kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau nur Vaselin
Etwas Nitroglyzerin
Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie...
Benzin


Peace and Love biljett

P&L biljett?

Jag har min nu. Det hänger på min anslagstavla nere i mitt rum. Jag är glad! Nu vet jag att det verkligen kommer bli av! Jag har biljetten och peppar som ett as!

träningsmusik (dåliga remixer)

god kväll.

jag är en aktiv människa, jag tränar minst 4 gånger i veckan och jag gör det allra hellst på gymmet EGO som ligger här i lilla gullestaden sundsvall. Då jag är på gymmet brukar jag inte ha min egen musik med mig utan jag lyssnar på det som spelas ur högtalarna där. Det är där jag blivit bekant med fenomenet "Radio seven, the swedish dancefloor".  Vilken otrolig hjärntvättning det är att lyssna på sånt här. Det går runt i huvudet till slut.

Men det var egentligen inte detta jag ville berätta om, utan det var den vidriga remixen på Nirvanas "smells like teen spirit" jag hör varje gång på Body Pumpen. Hur kan man få göra något sådant? Remixa sönder en underbar kult-låt? Kurt Cobain vrider och vänder sig i plågor där nere i sin grav! Jag väntar bara på de uppdunkade Michael Jackson låtarna. Först var det Coldplay, pirates themet, Nirvana, Green Day... Det är inte som att det är omöjligt!

Heh, så, vad tycker ni om remixer? BRA eller DÅLIGT?

RSS 2.0