Livemusik imorgon

Imorgon ska mina kära vänner Hanna och Felicia ha sin scendebut tillsammans. Akustisk afton heter det och H + F går på scenen 20.40. Det ska bli sjukt kul att få höra låtarna de kommit fram till. Hade vi haft en akustisk bas skulle jag spelat med dem, men nu har vi inte det, så jag får vackert sitta på sidan och kolla på. Lika bra det säger jag med tanke på att min scenvana = ingen alls ;)

Jag funderar på att filma dem imorgon och lägga upp på youtube, då skulle jag kunna länka en video hit. Det skulle vara nice. Vi får se hur jag gör.

I vilket fall. Vill ni också höra Felicia och Hanna (+massa andra) spela imorgon och har vägarna förbi Domsaga, tja, kom och kolla!


Fin fin vinterdag, idag lyssnar jag på AFI!

Gud murgun derlu läsare!

Idag är det en fin dag i min lilla stad, solen halvskiner och det är vitt i hela världen efter snön som föll igårkväll. Detta firar jag och en kille i min klass med datorspel och musik i mina lurar!
AFI - Love like Winter.

Annars så peppar jag inför måndag och biljettsläpet till Green Day, Ullevi. 09.00 släpps biljetterna...

Back to gaming ;)


NOFX

idag är det en snöig dag ute och personligen tycker jag att det då passar in med lite mer punkigare musik, därför dedicerar jag dagens inlägg till NOFX.
NOFX har funnits som band sedan 1983 (!) och de har hunnat släppa 11 studioalbum. Mina personlöiga favoriter som jag rekomenderar är
The War on Errorism och Wolves in Wolves clothing.

bild från: http://2.bp.blogspot.com/_jS9Iv4g2muI/SODaRNVzEwI/AAAAAAAABMY/fRXi4LWe-ho/s400/Errorism.jpgbil från: http://image.blog.livedoor.jp/hi03046/imgs/c/8/c8bf6cb0.jpg



Vill du se dem live, passa på till sommaren, de kommer nämligen till Peace and Love!

Green Day till Sverige igen!

Hör och häpna, Green Day konmmer tillbaka till Sverige i år igen! Detta  har bekräfats av AEG och datumet är satt till den 5 juli. Spelningen kommer att hållas på Ullevi. Tänk er. Nya Ullevi kan ta in 43000 människor, det är förbannat många!

Jag och min syster ska lätt beställa biljetter till detta,
tänk er att ha sett Green Day två gånger på mindre än ett år!
Det är något jag aldrig ens vågat drömma om.

Ha det nice och peppa vårvädret med någon nice musik, till exempel någon av dessa:



Yellowcard - Life of a Salesman



Neverstore - Racer



Sum 41 - Underclass hero

Dagens youtube

update från skolan idag!!! :D



Nevershoutnever - On the brightside,
ett tips från min vän Hannah, som jag nu vidarebefodrar till er. Nice låt, ganska chill! :D

dagens youtube

Green Day - American Idiot



här kommer dagens youtube, idag blev det en gammal fin favorit i repris :D


Bakgrundshistoria

min egen alltså.

Jag har varit aktivt intresserad av musik sedan fem år tillbaka. Intresset vaknade i och med att Green Day släppte American Idiot (sent 2004, men jag började lyssna på den tidigt 2005). Jag fastnade och började "lyssna" på musik.. 

Green Day ledde till My Chemical Romance som i sin tur ledde till Fall Out boy och Panic! at the Disco som smög sig vidare till Billy Talent och Chemical Vocation, AFI och Silverstein. Därifrån har min musikbas expanderat åt alla håll och kanter.

Första festivalen kom 2007. Pier Pressure i Göteborg. Jag var liten och lycklig och jag fick se mina stora idoler: My Chemical Romance. Billy Talent fick jag på köpet, men jag brydde mig inte speciellt mycket då. Något jag ångrat länge.

2008 hände inte jättemycket i konsertväg. Jag hittade massvis med nya band men såg bara ett enda band på hela året, Aiden. De var dock sjukt bra.

Följande år (2009) kom att bli mycket mer händelserikt, Coldplay och Green Day. biljetter bokades till både Billy Talent och 30 seconds to Mars. Green Day var sjukt bra. Verkligen sjukt och Coldplay var minst lika bra.

I år då? Ja, hittills har jag sett Billy Talent. Det var underbart. Snart blir det 30 Seconds to Mars och till sommaren. Då jävlar!

Sound check

som ni kanske vet måste man alltid ha en sound check innan själva spelningen. Detta inlägget är min bloggs sound check ;) jag hoppas på att kunna dra igång så snart som möjligt!!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0