Sigur Ros

Idag tänkte jag tipsa er om det ultimata depp-bandet. Det absolut underbararste jag någonsin hört i depp-musik väg. Lugnt, fint och en halvseg sångare som sluddrar och får en att känna sig bortdomnad.

Bandet heter Sigur Ros och kommer från Island. (ja jag menade Island) Sigur Ros består av fyra isländska killar som har spelat tillsammans sedan 1994. Den skivan jag personligen tycker att du ska lyssna på i första hand är den utan namn. Låtarna heter untiteled 1, untiteled 2, untiteled 3 och så vidare.
Denna skiva rekomenderar jag varmt. Den perfekta skivan när det är sådant här äckeldeppigt väder utomhus.

Perfekt att lyssna på medan man sitter under en tjock filt och tycker synd om sig själv! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0