Den ultimata depplåten.!?

Jag vet att det är tidigt.. men jag var tvungen!

jag har länge sökt den ultimata depplåten, en låt som "förstår" dig samtidigt som den inte får sig att vilja dö av ledsamhet. Jag har hittat några låtar som skulle kunna passa på en top-20-lista, men ingen riktigt ultimat. antingen gör låtarna jag plockat ut mig ännu mer ledsen och det är inte det jag vill, eller så gör de mig förbannad över att livet är pissigt och det är inte heller effekten jag söker. Jag vill hitta den där perfekt komponerade låten som har allt, allt i depp-låt-väg. En bra melodi, ganska lugnt tempo, en fin och meningsfull text (som jag förstår) och en fin röst från sångaren. Bandet Sigur Rós ligger på min top-20-lista, men jag förstår ju inget av vad de sjunger!!

Vilken tycker du är den ultimata depplåten?

Kommentarer
Postat av: ...

den bästa depplåten ajg kan tänka på är nån av Bon Ivers låtar! vilken som helsst egentligen.

2010-11-24 @ 21:59:04
Postat av: Anonym

wish u were here med sparklehorse

2010-12-02 @ 19:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0